Πύργοι Θερμής Λέσβου

  Τηλ.: 22510 71301
  email: mail@gym-loutrop.les.sch.gr

Η περιοχή μας

Βασικό χαρακτηριστικό της περιοχής, οι ομώνυμοι Πύργοι που ακόμη και σήμερα εντυπωσιάζουν με την αρχιτεκτονική τους χάρη. Αυτοί ήταν οχυρές εξοχικές κατοικίες, κέντρα αγροτικών κτημάτων όπου παραθέριζαν οι εύποροι κάτοικοι της Μυτιλήνης. Εν μέσω Πύργων και δένδρων ξεπροβάλλει η Παναγιά η Τρουλωτή, ένας εξαιρετικός βυζαντινός ναός που κατά την παράδοση χτίστηκε το 803 από την αυτοκράτειρα Ειρήνη την Αθηναία. Περισσότερα »

Αναζήτηση

Είσοδος στο e-class

Π. Σ. Δ.

Ασφάλεια στο διαδίκτυο

Παρατηρητήριο

Ψηφιακό Σχολείο

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα e-Twinning, Μεσογειακή διατροφή με βάση το ελαιόλαδο

etwinning22

 Η δράση υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του Α΄ και του Β΄ τετραμήνου του σχολικού έτους 2021-22. Στην αρχή του Α΄ τετραμήνου αφού έγιναν εγγραφές στο etwinning, έγινε η κατάθεση για έγκριση του έργου «Παραδοσιακή Διατροφή». Μετά την έγκριση του έργου συνδέθηκαν στο έργο το Γυμνάσιο Θερμής Λέσβου, το Γυμνάσιο Παμφίλων Λέσβου, το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Κάσου, το 2ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας και το 11ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης. Οι δράσεις ξεκίνησαν τον Ιανουάριο. Η πρώτη δράση που υλοποιήθηκε ήταν να παρουσιάσουν τα παιδιά το σχολείο τους στις άλλες ομάδες.

Ακολούθησε η παρουσίαση των μελών της κάθε ομάδας. Ο κάθε μαθητής και εκπαιδευτικός παρουσίασε τον εαυτό του και παράλληλα έφτιαξε ένα προσωπικό avatar που εικόνιζε τον εαυτό του. Σε ένα κοινό πίνακα εμφανίζονται οι αναρτήσεις όλων των μελών. Επόμενη δράση ήταν να φτιαχτεί ένα λογότυπο για το έργο «Παραδοσιακή Διατροφή» από κάθε ομάδα και να τεθούν σε ψηφοφορία ώστε να επιλεχθεί το πιο αντιπροσωπευτικό για το έργο. Άλλη δράση ήταν η δημιουργία μιας τράπεζας πληροφοριών. Οι μαθητές έγραψαν ό,τι γνωρίζουν για βασικά θέματα διατροφής, όπως καλές διατροφικές συνήθειες, τους κινδύνους κακής διατροφής, τις θρεπτικές ουσίες. Πρόσθεσαν μόνο όσα γνωρίζουν και όχι συνδέσμους από το Διαδίκτυο. Οι πληροφορίες γράφτηκαν σε ένα κοινό πίνακα, ο οποίος βρίσκεται ΕΔΩ . Στη συνέχεια οι μαθητές αναζήτησαν κάποιον πίνακα ή ένα μυθιστόρημα όπου το θέμα να σχετίζεται με την τροφή. Μόλις εντόπισαν αυτό που τους άρεσε περισσότερο, το ανέβασαν στο φόρουμ του TwinSpace όπου υπήρχε δυνατότητα συζήτησης και σχολιασμού των προτάσεων του άλλου για τον τρόπο με τον οποίο απεικονίζεται το φαγητό, γιατί ο καλλιτέχνης επέλεξε το συγκεκριμένο θέμα, ποιο είναι το νόημα κλπ. Επίσης, έγιναν «προτάσεις γευμάτων», όπου οι μαθητές του κάθε σχολείου δημιούργησαν μια παρουσίαση με προτάσεις για ένα υγιεινό γεύμα (ένα σχολείο πρωινό, άλλο σχολείο γεύμα και άλλο δείπνο). Οι παρουσιάσεις μεταφορτώθηκαν στις Παρουσιάσεις Google, ώστε όλοι οι συνεργάτες να έχουν τη δυνατότητα να προσθέτουν προτάσεις και υλικό στις παρουσιάσεις του άλλου.

Εκτός από τα παραπάνω, έγινε ένα ερωτηματολόγιο σχετικό με τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών, που απευθυνόταν το οποίο συμπληρώθηκε από τους μαθητές όλων των ομάδων του προγράμματος Etwinning «Παραδοσιακή Διατροφή» και στη συνέχεια δημιουργήθηκε μια παρουσίαση καθώς και μια ανάλυση/ερμηνεία των αποτελεσμάτων. Τα αποτελέσματα συζητήθηκαν από τα μέλη και στο φόρουμ του «twinspace». Επόμενη δράση ήταν να μαγειρέψουν οι ομάδες και να παρουσιάσουν παραδοσιακές συνταγές. Οι μαθητές μαγείρεψαν στο σπίτι τους και έφτιαξαν ένα κολάζ ή ένα αρχείο «pdf»όπου είχαν μια παραδοσιακή συνταγή της επιλογής τους καθώς και φωτογραφίες από την παρασκευή της. Επίσης δημιουργήθηκε και ένας πίνακας με παραδοσιακές συνταγές. Τέλος, έγινε μια συνάντηση όπου όλοι οι συνεργάτες – μέλη των ομάδων επικοινώνησαν μέσω τηλεδιάσκεψης όπου γνωρίστηκαν και από «κοντά» αλλά και έπαιξαν ένα παιχνίδι. Παρουσίασαν φωτογραφίες παραδοσιακών πιάτων και οι συνεργάτες τους έπρεπε να μαντέψουν τα συστατικά που χρησιμοποιήθηκαν για να μαγειρευτεί το πιάτο αυτό.

Διεύθυνση δράσης  (χρειάζεται εγγραφή)

Εικόνες από την υλοποίηση της δράσης

Πρόγραμμα eTwinning STEM2 GIGO micro:bit BBC

etwinning stem2

Την σχολική χρονιά 2019-2020 στο Γυμνάσιο Θερμής είχαμε την τύχη να παραλάβουμε το GIGO micro:bit BBC. Το Πακέτο περιλάμβανε τον μικρό-επεξεργαστή micro:bit το οποίο προσαρμόζεται πάνω στην πλακέτα της GIGO και σε συνδυασμό με τα τουβλάκια τύπου lego δίνει άπειρες δυνατότητες σε κατασκευές ρομποτικής.
Κατά την πρώτη γνωριμία των μαθητών, όπου και πραγματοποιήθηκε το unboxing, έγινε αμέσως αντιληπτό το πόσο εντυπωσιάστηκαν τα παιδιά από τις άπειρες κατασκευές που μπορούσαν να πραγματοποιήσουν αλλά και από το φιλικό περιβάλλον της εφαρμογής που το συνόδευε.
Μετά την διαδικασία σύνδεσης του micro:bit με τον Η/Υ και την χρήση της online εφαρμογής και την εκτέλεση του πρώτου online μαθήματος, τα παιδιά από μόνα τους συνέχισαν να προχωράν στο επόμενο με μεγάλο ενδιαφέρον.
Κατά το επόμενο στάδιο όπου ξεφυλλίσαμε το βιβλίο με τις κατασκευές οι ερωτήσεις και στη συνέχεια οι ιδέες-προτάσεις για τις κατασκευές που μπορούμε να υλοποιήσουμε ήταν πολλές και συνδυαζόταν πάντα με προβληματισμούς και πιθανές λύσεις.
Όλα τα παραπάνω οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το micro:bit είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο για την εισαγωγή της ρομποτικής στο Γυμνάσιο και την γνωριμία των παιδιών με το STEM.

Προστατεύω το περιβάλλον με το ποδήλατό μου

bikes-300x200
Κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκε από 12 μαθητές του σχολείου περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τίτλο «Προστατεύω το περιβάλλον με το ποδήλατό μου». Έγιναν διαφορές δράσεις με σκοπό την ενίσχυση της χρήσης του ποδηλάτου όχι μόνο για την αστική μετακίνηση αλλά και για αναψυχή. Επισκεφτήκαμε το Γυμνάσιο Παμφίλων όπου κάναμε διάφορες δράσεις-παιχνίδια με ποδήλατα και με την βοήθεια της εταιρίας Lesvos Ride, που εξειδικεύεται στον ποδηλατικό τουρισμό, καθώς και σε συνεργασία με το ΚΠΕ Ευεργέτουλα, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική εκδρομή στην Μικρή Λίμνη όπου και κάναμε ποδήλατο σε μονοπάτια μέσα στο πευκοδάσος.

Δείτε ΕΔΩ φωτογραφίες από την δράση

Υιοθετώ υγιεινές διατροφικές συνήθειες :Τρέφομαι σωστά, ζω καλύτερα

DSCN0790 - Copy
 


 Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας η Α΄τάξη του Γυμνασίου Θερμής με υπεύθυνη καθηγήτρια την Κα. Μηνιώτη Μαρία ανέλαβε να διερευνήσει την προέλευση, τη διατροφική αξία και την επίδραση των τροφών στην υγεία, τη σχέση της διατροφής με τον τόπο, το χρόνο, την οικονομία, τα ήθη και τα έθιμα, τις επιπτώσεις του τρόπου διατροφής στην υγεία και την υιοθέτηση θετικών στάσεων και συνηθειών.

 Οι μαθητές αφού ενημερώθηκαν για τις διατροφικές συνήθειες των συμμαθητών τους μέσα απο ένα ερωτηματολόγιο που συνέταξαν και μοίρασαν σε αυτούς, το συνέκριναν με τη διατροφή των μεγαλυτέρων σε ηλικία ανθρώπων του οικείου περιβάλλοντος τους ?παππούδες και γιαγιάδες.

 Χρησιμοποιώντας τα στοιχεία τα οποία συνέλεξαν, αναζήτησαν και κατέγραψαν από το διαδίκτυο πληροφορίες για τη διατροφική αξία των συνηθέστερων τροφών και τη σπουδαιότητα τους μέσα στη Μεσογειακή Διατροφική Πυραμίδα.

 Στη συνέχεια, με τη βοήθεια γυναικών του Συνεταιρισμού Θερμής και του Διευθυντή τους παρασκεύασαν στο χώρο του σχολείου λουκουμάδες που μοίρασαν σε όλους τους συμμαθητές τους. Επίσης κάποιες ομάδες μαθητών έφτιαξαν στα σπίτια τους υγειινά γλυκίσματα και σνακς που επίσης μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους σε μια μικρή εκδήλωση που ετοίμασαν.

 Στό πρόγραμμα συμμετείχαν 20 παιδιά της Α΄Γυμνασίου τα οποία, τόσο μέσα από τις γνώσεις τις οποίες αποκόμισαν όσο και μέσα από τη βιωματική προσέγγιση που υιοθετήθηκε, απόλαυσαν την εμπειρία και αξιοποίησαν στο μέγιστο την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα Αγωγής Υγείας.

Κατεβάστε από ΕΔΩ την παρουσίαση του προγράμματος

Ταινία μικρού μήκους "Δύο νέοι φίλοι"

2neoi filoi

  Στα πλαίσια του μαθήματος των βιωματικών δράσεων αποφασίσαμε να γυρίσουμε μια ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Δυο νέοι φίλοι»

 Κύριο θέμα της ταινίας μας είναι η σχέσεις μεταξύ των μαθητών και ο σχολικός εκφοβισμός ή Bullying, το οποίο είναι μια διαχρονική ιστορία με πολλές μορφές. Εμφανίζεται πολλές φορές και σαν μόδα όπου κάποιοι ασκούν σκόπιμα βία νιώθοντας ανώτεροι ή γελώντας με την ταλαιπωρία ενός συνανθρώπου, συμφοιτητή, συμμαθητή.
 Παράλληλα όμως θέλουμε να δείξουμε και το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το σχολείο μας με την έλλειψη διάβασης πεζών και σηματοδότησης στον δρόμο έξω από αυτό.

 

 

 

Subcategories

  • Erasmus+

    Προγράμματα Erasmus + 2024

    Το Γυμνάσιο Θερμής στα πλαίσια του Erasmus + κατά το έτος 2023-2024 πραγματποίησετα παρακάτω: 

    Κωδικός KA1 School Educaion

    1. Game Based learning and Gamification (Prague)

    2. Beyond Monopoly: Using Board Games to empower students with special needs

    3. Creativity in the Classroom and different ways of displaying it 

Γυμνάσιο Λουτρόπολης Θερμής                                                                                                                                                      Powered by Laskaridis I.®

Copyright © 2014. All Rights Reserved.